ליטיגציה אזרחית ומסחרית

ליטיגציה אזרחית ומסחרית
ליטיגציה הנה התדיינות משפטית הנערכת על ידי עורכי דין בבית משפט וכוללת תחומי משפט רחבים. לדוגמא התדיינות משפטית בנוגע לסכסוכי כספיים, בין בנק לבין אדם פרטי, התדיינות משפטית בנושא לשון הרע והוצאת דיבה, סכסוכים שונים בין אנשים פרטיים הנוגעים למקרקעין לדוגמא או תביעות כספיות שונות. הליטיגציה האזרחית כוללת גם התמחות ספציפית העוסקת בליטיגציה מסחרית. בנושא הליטיגציה המסחרית המורכבות המשפטית לעיתים רבה יותר.מדובר בסכסוכים בין שני בתי עסק לדוגמא המתחרים על אותו קהל לקוחות או מדובר על שתי חברות המסוכסכות בכל הנוגע למיזם משותף שלא צלח. ישנם מקרים מורכבים בהם ישנו סכסוך בין בעלי מניות בתוך החברה עצמם, דבר אשר יכול להביא לשיתוק החברה אם ההליך המשפטי לא יהיה מהיר ואיכותי.
במשך שנים רבות, עורכי הדין בישראל לא נהגו להפריד בין הליטיגציה לשאר סוגי הייצוג המשפטי, ועורכי הדין במשרדים השונים התעסקו בשני התחומים. רק בשנים האחרונות חלה מגמה של התמחות מוגדרת בתחום הליטיגציה, ומשרדים רבים הקימו מחלקות מיוחדות בהן עובדים עורכי דין המתמחים בעניין.

טיפים בנושא בחירת עורך דין המתמחה בליטיגציה

בחירת עורך דין המתמחה בליטיגציה
חשוב לבחור עורך דין אשר עיסוקו המרכזי הנו בליטגציה, כלומר שהוא מתמחה בדיונים מורכבים בבתי משפט, מכיר את סדרי הדין ועוסק בכך שנים רבות. היום במערכת האינטרנט הקיימת, חשוב ואפשר לקרוא את פסקי הדין בהם עורך הדין היה מעורב, חשוב לבחון אם הוא מכיר את הסוגיות הספציפיות לשמן אתם מגיעים אליו. יש לזכור כי תפקידו של עורך דין טוב, הנו להוביל אתכם לחוף מבטחים במסגרת הסבך המשפטי המורכב. באם אתם תובעים חשוב כי עורך הדין ישיג ביחד אתכם את המטרות שקבעתם במסגרת התביעה ואם אתם נתבעים שיפעל ביחד אתכם להשגת התוצאה הרצויה בניסבות הקיימות.

קבלת הסברים ועדכונים באופן קבוע
חשוב להבהיר, אתם שותפים מלאים לתהליך של ניהול תיק הליטיגציה שלכם. ביחד עם העובדה שבחרתם עורך דין אתם סומכים עליו באופן מלא, הרי שבסופו של יום מדובר בתיק המשפטי שלכם, אשר ישפיע על החיים שלכם. עורך הדין שבחרתם חייב וצריך לשתף אתכם בכל החלטה שנתקבלה בבית המשפט, להזמין אתכם לכל דיון, להתלבט אתכם בסוגיות השונות ולקבל ביחד אתכם את ההחלטות המכריעות בתיק שלכם. יש להגדיר מראש את הטקטיקה המשפטית וליישם אותה במהלך המשפט.

לייעוץ ראשוני מקצועי חייגו כעת